The Barber

Sunday, August 27 | |

the_barber
Kodak CX7430, aperture at f2.70, shutter speed at 1/30 sec., focal length of 34mm, no-flash, ISO 80


Who cuts your hair? Here in Manila, you can have a great barber's haircut for thirty pesos or less than US$0.60. Of course, you can also go to sophisticated beauty parlors, but the charge is more expensive. I always prefer the common barbershops where you can get a decent and handsome haircut plus the latest feedback on current events courtesy of your friendly neighborhood barber.

Qui coupe vos cheveux? Voici qu'à Manille, vous pouvez avoir d'un grand la coupe coiffeur pour trente pesos ou moins qu'US$0.60. Naturellement, vous pouvez également aller aux salons sophistiqués de beauté, mais la charge est plus chère. Je préfère toujours les raseurs-coiffeurs communs où vous pouvez obtenir une coupe décente et belle plus la dernière rétroaction sur la courtoisie d'événements courants de votre coiffeur amical de voisinage.

9 comments:

Anonymous said...

I like the barbers here in the Philippines. I will devote a whole series about them in my photo blog. But it is one of those never ending projects/series.

Great picture. I like the man (in the mirror) looking over his shoulder at what is happening. Nice sepia tones!

Anonymous said...

I'm disappointed that the mirrors did not capture the photographer, Dr. Emer ... ;o)

Anonymous said...

lol Moof, he's far too clever than you think. :) We can't take a glimpse of the photographer.

Ay doc, even my husband prefers the regular barber too.

Nice photo.

Anonymous said...

Ce que j'aime, c'est la croix du Christ au mur. Telle les autels des ancêtres dans les magasins ou restaurants asiatiques ici en France. Nous n'affichons pas nos croyance depuis la séparation de l'église et de l'état.
Le miroir, j'ai fait un message dessus, il y a pas si longtemps. J'ai mis ma photo prise par moi même et livré mes réflexions sur les miroirs.

Anonymous said...

SID: I will look forward to your barber series.

MOOF: I try my best always not to be the focus of attention. :)

IPANEMA: Mabuhay ang mga baraberong Pilipino! :)

Anonymous said...

Vous êtes très observateur, Cergie. Oui, les la plupart stockent et font des emplettes ici endroit la croix du Christ sur leurs murs. Nous sommes un pays chrétien, après tous.

Anonymous said...

Ma tante est missionnaire: une soeur "blanche". Maintenant à la retraite. Quand elle vient à Cergy, au vu des fidèles qui fréquentent l'église, la plupart pas européen d'origine, elle dit que ce sont ces pays qui à leur tour vont nous évangéliser !

Anonymous said...

AH ! Et Emer, tu m'as dit "tu" le premier, il y a quelques temps sur mon blog. J'aimerais que tu le fasses toujours.

Anonymous said...

Je le ferai, Cergie. :)

Blog Widget by LinkWithin

Flowers For Your Love !

Follow Me


twitstamp.com

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.

eXTReMe Tracker

VFXY Photos Knighthood



© 2004-2012 by the S I G H T S E E R
ALL photographs and text are owned by Dr Emer.
Absolutely NO part of this photoblog can be reproduced without permission from the owner.
Designed by Brian Gardner from Ser Turista and modified by Dr Emer

wibiya widget